POLITYKA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
§ 1 Administrator danych osobowych
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Mariola Bajda prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Mariola Bajda Kancelaria Adwokacka z siedzibą w Łodzi przy ul. Zielonej 25, lokal nr 5 (zwana dalej Kancelarią lub Administratorem).
- W sprawach związanych z ochroną danych osobowych prosimy o kontakt pod adresem e-mail: biuro@bajda.com.pl lub pisemnie na adres siedziby.
- W związku z prowadzoną działalnością̨ Administrator zbiera i przetwarza dane osobowe zgodnie z właściwymi przepisami, w tym w szczególności z RODO i przewidzianymi w nich zasadami przetwarzania danych. Przetwarzając dane Administrator zapewnia ich bezpieczeństwo i poufność. Administrator prowadzi bieżącą analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny, dbając o to, by operacje na danych osobowych były dokonywane wyłącznie przez uprawnionych pracowników i współpracowników. Kancelaria podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na jego zlecenie.
§ 2 Cel przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania
- Kancelaria przetwarza dane osobowe w oparciu o Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE z 2016 r. Nr 119) zwane dalej RODO.
- Kancelaria w ramach swojej działalności przetwarza dane osobowe w następujących celach oraz na następujących podstawach prawnych :
- w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, a następnie w celu wykonania tej umowy zgodnie z art. 6 ust. 1. lit b) RODO,
- w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) w szczególności takich jak prowadzenie korespondencji e-mail oraz tradycyjnej związanej z prowadzoną przez Kancelarię działalnością gospodarczą, dochodzenie, ustalenie i obrona przed roszczeniami, nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów biznesowych,
- w celu wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii w szczególności podatkowych, księgowych, pracowniczych ( 6 ust. 1 lit. c) RODO),
- w celach związanych z rekrutacją osób zainteresowanych pracą lub współpracą z Kancelarią art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z przepisami prawa pracy oraz art. 6 ust. 1 lit. a) RODO i art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
- Kancelaria udostępnia możliwość́ kontaktu przy wykorzystaniu elektronicznego formularza w serwisie internetowym. Aby skorzystać z formularza wymagane jest podanie danych osobowych niezbędnych do nawiązania kontaktu i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości obsługi. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne. Podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność́ przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); w zakresie danych podanych fakultatywnie podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
§ 3 Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Państwa danych mogą być podmioty współpracujące z Administratorem w ramach prowadzonej przez niego działalności np. jak adwokaci, radcowie prawni, dostawcy usług IT, dostawcy usług księgowych, pocztowych i kurierskich oraz podmioty świadczące usługi z zakresu niszczenia dokumentów. Administrator zastrzega możliwość ujawnienia wybranych danych osobowych organom bądź́ osobom trzecim, które zgłoszą̨ żądanie udzielenia takich informacji, zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i opartymi na odpowiedniej podstawie prawnej.
§ 4 Okres przechowywania danych osobowych
Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi oraz celu przetwarzania. W przypadku gdy przetwarzanie odbywa się̨ na podstawie zgody, dane przetwarzane są̨ do czasu jej wycofania. Gdy podstawę̨ przetwarzania stanowi niezbędność́ do zawarcia i wykonania umowy, dane przetwarzane są do momentu jej rozwiązania. Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie uzasadnionego interesu Administratora dane przetwarzane są̨ przez okres umożliwiający realizację tego interesu lub do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych. Ponadto w przypadku gdy podstawą przetwarzania są przepisy prawa okres przetwarzania danych może wynikać́ z regulacji prawnych. Ponadto dane osobowe przetwarzane przez Adwokatów w ramach wykonywania zawodu przechowywane są przez okres 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie, w którym dane osobowe zostały zgromadzone.
- 5 Uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych
- Przysługują Państwu następujące uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- Prawo żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, które Państwa dotyczą,
- Prawo żądania od Administratora sprostowania danych osobowych,
- Prawo żądania od Administratora usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – w każdym momencie mogą Państwo sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w celach marketingowych, bez konieczności uzasadnienia takiego sprzeciwu, ponadto mogą Państwo w każdym momencie sprzeciwić́ się – z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją – przetwarzaniu danych osobowych, które odbywa się̨ na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora,
- Prawo do przenoszenia swoich danych,
- Prawo do wycofania zgody – w przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody, w każdej chwili mogą Państwo tę zgodę wycofać. Do momentu cofnięcia zgody Kancelaria może przetwarzać Państwa dane osobowe, a samo cofnięcie zgody nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było bezprawne,
- Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – w przypadku uznania, że przetwarzanie Danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, mogą Państwo złożyć́ skargę̨ do Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne. Jednakże w przypadku przetwarzania danych związanych z obsługą klientów, dostawami usług i towarów nabywanymi przez Administratora podanie danych jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy.
- 6 Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie
Administrator danych nie będzie podejmował decyzji w sposób zautomatyzowany na podstawie Państwa danych, w szczególności nie będzie dokonywał na ich podstawie profilowania.
- 7 Zmiany Polityki
W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką obowiązują przepisy z zakresu ochrony danych osobowych. Niniejsza wersja Polityki obowiązuje od 1 maja 2021 r.